Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z systemem zgłaszania naruszeń (ustawa o sygnalistach)

Zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz ustawy z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów, przekazujemy poniższe informacje dotyczące Państwa danych osobowych.


Administrator danych osobowych

VIG/C-QUADRAT Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. z siedzibą przy al. Jerozolimskich 162a, 02-342 Warszawa jest Administratorem Państwa danych osobowych („Administrator”).

Kontakt z Administratorem w sprawach ochrony przetwarzanych danych osobowych i wykonywania praw z tym związanych, jest możliwy z wykorzystaniem następujących środków komunikacji poprzez:

  1. adres email: zgloszenia@vigcq-tfi.pl;
  2. wysłanie korespondencji pocztą tradycyjną na powyżej wskazany adres siedziby Administratora.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Można się z nim kontaktować w sprawach ochrony danych osobowych i realizacji przysługujących Państwu praw za pośrednictwem maila: iod@vigcq-tfi.pl lub wysyłając list na adres korespondencyjny wskazany powyżej.


Cel i podstawa przetwarzania

Dane osobowe osoby zgłaszającej naruszenie, osób, których zgłoszenie dotyczy oraz innych osób wskazanych w zgłoszeniu będą przetwarzane do celów wynikających z ustawy o ochronie sygnalistów (tj. obowiązku prawnego wynikającego z przepisów prawa) w celach związanych ze zgłaszanymi przypadkami naruszenia prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Co do zasady, Administrator nie przekazuje przetwarzanych danych osobowych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego. 


Rodzaj przetwarzanych danych

  • Dane identyfikacyjne (np. imię, nazwisko).
  • Dane kontaktowe (np. numer telefonu, adres e-mail).
  • Informacje o miejscu zatrudnienia i stanowisku (jeśli dotyczy).
  • Treść zgłoszenia, w tym opis naruszenia i wszelkie załączniki.
  • Dane innych osób wymienionych w zgłoszeniu (jeśli są niezbędne do weryfikacji zgłoszenia).


Odbiorcy danych osobowych

Państwa dane mogą zostać udostępnione odbiorcom takim jak:

  • podmioty, którym powierzyliśmy przetwarzanie danych osobowych w naszym imieniu, np. dostawcy systemów informatycznych,
  • podmioty lub organy uprawnione na podstawie przepisów prawa, przede wszystkim organom porządkowym, administracyjnym, kancelariom prawnym. Dane osobowe będą udostępnione jedynie uprawnionym organom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych m.in. Policji, Sądom, Prokuraturze na ich pisemny wniosek. W stosownych przypadkach.


Informacja na temat dobrowolności przetwarzania

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do dokonania zgłoszenia nieprawidłowości.


Okres przechowywania danych

Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.


Prawa osób, których dane dotyczą

Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • prawo do sprostowania (poprawienia) swoich danych;
  • prawo do ograniczenia przewarzania danych;
  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych w celach opisanych powyżej z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.


Informacja na temat zautomatyzowanego podejmowania decyzji i o profilowaniu

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych nie dochodzi do profilowania, tym do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.